torsdag 29 april 2010

NEEEEJ! Alla romkorn är borta och skumbot lika. *Snyft*

Imorse när jag tittade var hela skumbot borta och alla romkorn. Ser inte ett enda. Kampfiskhanen åt väl upp allihopa. Dom kanske hade börjat röra sig. Vilket misstag. Vilken miss. Är såååå ledsen nu. Fick inga alls. Tog ur alla fiskar ur lilla akvaritet nu och satte dom i stora. Visst dom kanske äter upp några yngel men så får det väl vara. Måste göra rent lilla akvariet ikväll och rensa ur växter. Det är övergött av växter och sniglar finns i tusen.
Undra om snigalar äter ägg. Det är äckligt mycket sniglar i buren.
Sen är det väl bara att prova på nytt. Kanske får köpa en till hona för den enda intressanta honan behöver ju vila sig nu.
Felet jag gjorde också var säkert att jag hade pumpen på. Dom kanske sögs in i pumpen, romkornen.
Jag måste ta ur den. Sen tog jag ur ancistrus malen också och satte den i stora akvariet. Har inga fiskar alls i det lilla nu. Får fixa det ikväll.
Sååå synd sååå synd.. Såg framemot yngel ju..Åker kanske på vägen hem och köper en ny kampfiskhona. Har inte bestämt mig. Men hanen måste ju var redo direkt nästan.
Är så mycket skit på botten i den lilla buren också. Måste försöka suga upp det och hälla på lite mer sand. Sandlagret är för tunt. Inga växter håller sig kvar i sanden. Dom flyter runt i hela akvariet. En enda stor boll av växter. Jag slängde en 3:e del imorse för vad ska jag göra med alla växter.

Ååååh vad ledsen jag är för detta..hoppas jag får romkorn snart igen.

1 kommentar:

  1. Ifall du har pumpen på när du har ett skumbo så förstörs det av att vattnet rör sig. Man måste stänga av den.

    SvaraRadera

Skriv gärna en kommentar, synpunkt, fråga eller svar:

Populära inlägg