söndag 2 maj 2010

Har rensat ut lilla akvariet och fyllt på på nytt

Efter incidenten med kampfiskhanen som åt upp alla ägg (romkorn) så bestämde jag mig för att göra rent hela lilla buren. Suga upp skit på botten, rensa ur växter och göra om en aning. Köpte en luftpump med skumfilter också istället för den gamla som kom med akvariet. Den här går reglera själv. Så jag kan ha jättelågt flöde sen när jag får nya romkorn. Nästan ingenting och sen öka flödet när dom är frisimmande.
Sen tog jag ur hälfen av växterna och håller mig till två arter nu också. Det såg inte bra ut förut. Sen har jag förstås lite flytväxter.
Jag fyllde på sand också så nu har jag ett rejält sandlager. Inga växter höll sig kvar förut utan alla flöt runt som i en stor boll och tog upp hela akvariet.

Så här ser det ut nu och kampfiskhanen simmar runt i sitt gamla hem igen:



Ska nog åka och köpa en ny hona någon dag nu i veckan också. Får bli på väg hem från jobbet.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Skriv gärna en kommentar, synpunkt, fråga eller svar:

Populära inlägg