tisdag 23 mars 2010

Flera black molly yngel har kommit (Kull 3)

Jag släppte ut den gravida black mollyn i stora akvariet igen efter en vecka i lilla yngelburen. Hon hade fenröta också så jag gav henne specialmat med medicin. Man såg hur allt gradvis försvann och blev bra igen. Häftigt!
Iallfall så fick hon yngel dagen efter att jag släppt ut henne. I söndags alltså. Jag har lyckats fånga upp 10 st som nu simmar i yngelburen. Sen släppte jag precis
ut dom 2 överlevande ynglena av 8 från kull 2. Dom är mer gråaktiga än svarta. Har funderat på om svarta black molly hanen varit med en av silvermolly honorna. Dom är så spräckliga liksom, ynglena. Vi får se när dom är större hur dom ser ut. Iallafall så verkar det gå bra för dom i stora akvariet. Än så länge har silvermollysarna inte ätit upp dom.

Här är en bild på lite yngel i yngelburen:



Och här kommer en till.


Svärdbärarynglena växer inte speciellt mycket. Dom är ju nu 1 vecka gamla men många av dom är supersmå än. Det är 15 st nu. En hel del har dött. Sen har jag sett 3 st yngel som simmar runt i stora akvariet. Dom simmar längs botten vid träroten mest. Och sen simmar dom runt lite bland växternas rötter. Har sett dom varje dag nu och låter dom vara där. Det verkar som dom kommer att klara sig. Lustigt bara, hur får dom i sig mat. Det kan ju inte komma mkt mat till dom.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Skriv gärna en kommentar, synpunkt, fråga eller svar:

Populära inlägg