måndag 15 mars 2010

Även svärdbärarna fick yngel igen (Kull 2)

Japp nu är det bebisverkstad i akvariet. Igår fick nämligen även en svärdbärarhona yngel. Det är faktiskt 2 honor som har betett sig underligt i ett par dagar. Gömt sig i växterna och tryckt där. Så jag anade ugglor i mossen. Tänkte att när som helst nu kommer dom. Det kan ju hända att båda honorna fött.
Jag fiskade upp 12 yngel till yngelburen. Några blev uppätna framför ögonen på mig. Swooop och in i munnen på silvermollyn. Silvermolly honorna älskar små yngel. Men även svärdbärarhonorna.

Så nu är det fullt i yngelkaret. Kanske överbefolkat. Vet inte. Jag släppte ur alla 4 och 5 veckors yngel i stora akvariet. Och dom verkar inte bli uppätna.
Nu får vi se hur det går. Jag har gett ynglena artemia som jag kläckt själv. Det var första gången jag provade att kläcka och det gick ju enkelt.

Här kommer en bild på 1 dagar gamla svärdbäraryngel. Dom har växt otroligt mycket. Men det kanske beror på att jag gett dom artemia.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Skriv gärna en kommentar, synpunkt, fråga eller svar:

Populära inlägg