onsdag 17 mars 2010

Jag fick upp 10 svärdbäraryngel av kull 3

Jo jag har räknat om och om igen och det var 20 i buren nyss. 1 dog lite tidigare så det var 21 från början, vilket betyder att jag fick upp 10.
Måste erkänna dock att det var 11, men jag lade över ett yngel till kampfiskarna. Ville se om dom jagade det och det gjorde dom. Dom lär ha ätit upp det stackars ynglet nu. Hemsk jag är va! Men det är ändå för många yngel för min 96 L bur. Så sånt är livet.
Sen såg jag faktiskt 3 till yngel som gömde sig under en sten, i en grotta och i en växt. Det gick inte få tag på dom. Vi får se hur länge dom överlever. Om jag ser dom mer vill säga.
Nu är det iaf 20 simmande yngel i buren varav 2 är black molly. Peppar, peppar så klarar sig båda.
Vi får se imorgon hur det går.
Jag startade en till artemia kläckning ikväll så dom ska få nykläckt artemia.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Skriv gärna en kommentar, synpunkt, fråga eller svar:

Populära inlägg