onsdag 17 mars 2010

Ännu en kull svärdbäraryngel har kommit (Kull 3)

Ja imorse kryllade det av yngel i stora akvariet. Men synd var att det var precis innan vi skulle åka till jobbet. Vi har bara en bil så vi samåker jag och Johan och lämnar Olivia till dagmamman först. Så jag fick inte fånga upp ynglena till yngelburen. Johan satt och tutade i bilen. Så jag fick tag på ett par stycken, som jag slängde ner. Synd men så är det. Han blev sur för att jag tog sån tid på mig. Tror jag fick upp 6 st eller nåt. Men det simmade runt minst 20 st i buren.
Vi får se om några har överlevt tills ikväll. Jag tvivlar på det.
Ska räkna ordentligt när jag kommer hem.
Det kan ju hända att någon har dött också från kull 2.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Skriv gärna en kommentar, synpunkt, fråga eller svar:

Populära inlägg