tisdag 16 mars 2010

Inköp av akvarium nummer 2 - 30 L

Jag har köpt ett till akvarium som jag hade tänkt ha kampfiskarna i. Det blev ett 30L. Jag funderade först på om jag skulle ha alla yngel i det men det blev kampfiskarna tillsist.
Jag köpte det i söndags faktiskt och gjorde iorning det igår. Och idag simmar kampfiskarn runt i sitt nya hem. Dom verkar trivas. Har inga som helst problem. Och kampis (hanen) beter sig inte alls konstigt, som han gjorde i stora akvariet ett tag. Där simmade han fram och tillbaka i strömmen från pumpen i minst en veckas tid. Han gjorde inget annat vad jag såg. Som om han hade fastnat. Men sen slutade det äntligen.

Här kommer en bild på nya akvariet:

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Skriv gärna en kommentar, synpunkt, fråga eller svar:

Populära inlägg