fredag 12 mars 2010

För 1 vecka sedan upptäcktes 2 stora black molly yngel i akvariet

Förra torsdagen den 4:e Mars när jag var på stickkväll ringer min älskling och säger att han fiskat upp 2 rätt stora svarta yngel när han bytte vatten åt mig. Häftigt tänkte jag och undrade hur stora dom var.
När jag kom hem såg jag att dom var ju större än svärdbärarynglena så dom måste ju fötts veckan innan och gömt sig ända tills nu. Jag har ju svart grus på botten så det är väl rätt lätt att gömma sig. Sen finns en hel del gömställen.
Men himla skojigt alltså. Sambon la dom i yngelburen så nu simmar 8 st svärdbäraryngel och 2 st black molly yngel runt där.

Här kommer en bild från förra veckan. Här är alltså svärdbärareynglena (Kull 1) nästan 3 veckor gamla och black molly måste vara nästan 4 veckor gamla.



Och här är en till lite mörkare bild. Det är inte lätt att få bra bilder. Har inte den bästa kameran direkt heller.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Skriv gärna en kommentar, synpunkt, fråga eller svar:

Populära inlägg