tisdag 16 mars 2010

Nu har 2 black molly yngel försvunnit ur yngelburen? 2 av 9 kvar

Ja, antagligen är dom döda men jag fattar inte var dom har tagit vägen. För inga av småfiskarna kan få i sig några döda yngel. Kan dom ha hoppat ur och blivit uppätna eller vad?
Jaja, nu är det alltså 2 av 9 black molly yngel kvar. Hoppas dom klarar sig. Håll tummarna!
Undra om det kan vara för smutsigt i buren. Det ligger extremt mkt bajs som jag inte kan få upp så lätt. Hela golvet i buren är fullt med bajs.
Och gissa om jag har mycket sniglar. Uppemot 100 st. Plockar ut ett par lite då och då.

Sen så har faktiskt ett svärdbäraryngel dött. Det låg dött i buren när jag kom hem. Men då en timma senare såg jag ett nytt yngel som gömde sig bland flytväxterna. Så det är ändå 11 st svärdbäraryngel kvar.

Här är en suddig bild på mina 2 dagar gamla black molly yngel som jag har kvar:

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Skriv gärna en kommentar, synpunkt, fråga eller svar:

Populära inlägg