tisdag 23 mars 2010

Jag sålde 4 svärdbärare i helgen och fick 2 kampfiskar istället

Japp, jag åkte iväg med de 4 fina svärdbärarna. Dom hade blivit ganska stora och det blev trångt i akvariet med alla yngel. Jag kan ju spara ett par yngel sen. Spara 3 honor och köpa en ny hane så det inte blir inavel.
Istället för svärdbärarna fick jag 2 kampfiskhonor. Så nu simmar det runt 4 honor med hanen. Lite hemskt kändes det. Dom trivdes så bra och ynglade av sig så lätt. När jag fiskade upp dom vart dom vettskrämda, stackarna.
Här kommer en bild på en mamma svärdbärare och troligen ett av hennes 5,5 veckors yngel.



Det var spännande och se när jag släppte ner dom nya kampfiskarna i lilla akvariet.
En av dom var lite röd och turkosaktig och den andra var mest röd och lite blå.
Här är en bild på den turkosröda honan. Den är lite suddig.



Och kolla in hur honan spanar in hanen i denna bild:



Och här är den andra honan. Fick inte till så bra bilder på den. Men här spanar den in hanen lite också:

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Skriv gärna en kommentar, synpunkt, fråga eller svar:

Populära inlägg