söndag 15 januari 2012

Jag hade rätt! 15 yngel simmar nu runt i yngelburen!

När jag vaknade hade jag glömt att det kanske var fiskyngel i buren. Jag vaknade ganska sent också eftersom jag var ute med några kompisar igår.
När jag satt här vi datorn och kollade mail så kom jag på det: Just det, det kan vara yngel i buren. OCH VISST VAR DET DET!
Det kryllade ju av små miniyngel. Men alla höll sig inte nedanför och en av honorna åt precis upp ett litet yngel när jag tittade in i buren. Då tog jag genast ut honorna och satte tillbaka dom i stora akvariet.
Sen försökte jag räkna alla yngel och det verkar vara 15 st. KUL! Men shit vad överbefolkat akvariet kommer att bli. Jag måste sälja de stora fiskarna så fort dom här ynglena börjar växa lite.
Här kommer 2 bilder på ynglena i buren: Här ser vi några yngel som tror att dom gömmer sig precis under gallret:
Jag tog lite andra bilder också på det andra fiskarna bara för att få en liten uppdatering. Men inte många blev bra.Här kommer iallafall en bild på den fina blåa kampfiskhanen:

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Skriv gärna en kommentar, synpunkt, fråga eller svar:

Populära inlägg