fredag 14 maj 2010

Yes - 1 vecka gamla kampfisk yngel levande

Jag har nu idag spottat 15 st yngel i akvariet. YES! Det var mer än 6 st. Himla kul. Då måste ju ett par stycken av dom växa upp till stor storlek.
precis en vecka gamla är ynglena idag. Och man kan se skillnaden i storlek på dom. Hoppas inte dom största äter upp dom minsta snart.
Jag odlade artemia till dom och hällde i idag. Det verkar som att ett yngel åt en. Så det är ju himla bra. Resten vet jag inte. Men jag hoppas att dom äter det så att dom växer. Går ju inte se bland alla flytväxter. Men på något sätt så var alla uppe vid ytan förut när jag höjde temperaturen med 1.5 grader. Hoppas ingen dog av det men temperaturen hade sjunkit till 24.5 för att doppvärmaren satt för högt upp. Jag satte ner den mer i vattnet och tempen gick upp. Det var då alla gick upp till ytan. Det kanske blev så varmt där nere vid doppvärmaren så alla flydde upp mot ytlagret längst bort från värmaren. Då gick det allså räkna till 15 st. Helt otroligt roligt!
Nu har jag äntligen lyckats med en odling. Fast man vet ju egentligen inte än. Det återstår att se om dom växer upp nu. Vi får se framöver hur det går. Här kommer en rätt suddig och dålig bild på ett yngel - 1 vecka gammal:



Kan tyvärr inte ta bättre bilder med min kamera. Men man ser ju att det är ett yngel nu iaf. Lite genomskinligt men ett fint yngel är det.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Skriv gärna en kommentar, synpunkt, fråga eller svar:

Populära inlägg