lördag 13 mars 2010

Igår kom yngelkull nummer 2 av black mollies!

Igårkväll hittade jag massa yngel i akvariet. Dom simmade runt bland flytväxterna mest. Antagligen hade några redan blivit uppätna. Jag lyckades fånga upp 8st och imorse hittade jag en till som jag fångade upp och la i yngelburen.
Jag släppte även ut några av dom äldre ynglena som nu är 1 månad. Vi får se hur det går. 4 st svärdbäraryngel är kvar i buren och 4 st är utanför. De 2 st stora black molly ynglena som är ca 5 veckor släppte jag också ut. Det var himla kul och studera dom.
Black molly ynglena verkar hålla ihop rätt mycket och simma tillsammans medan svärdbärarynglena simmar mer själva och utforskar.
Inga har blivit uppätna än så länge av kampfiskarna. Dom kanske är tillräckligt stora nu.
Så nu har jag 9 st små svartgråa yngel i yngelburen. Supersmå är dom nu när man jämför 4veckors ynglena med dom.
Ska snart köpa ett liten 30 liters akvarium och antingen sätta över kampfiskarna i det eller ynglena. Har inte besämt mig. Köper ett nytt akvarium nästa månad iaf.
Får tänka mer på det.

Här är en nytagen bild från igårkväll. Ynglena är till vänster, nästan genomskinliga. Syns ganska dåligt genom kameran.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Skriv gärna en kommentar, synpunkt, fråga eller svar:

Populära inlägg