måndag 22 februari 2010

Köpte 3 silver molly för 6 dagar sedan och imorse var en död

Vet inte om jag skrev att jag köpte silvermolly. Tror jag missade det. Iallafall så köpte jag 3 st, en hane och 2 honor. Nu imorse låg hanen död i akvariet. Men jag anade att något var fel. Han åt inget och gömde sig hela tiden.
Han höll mest till under pumpen eller under någon växt. I början förökte han närma sig honorna några gånger men dom simmade snabbt iväg. Så han blev liksom lite utanför. Han måste varit sjuk för jag testade vattnet och det är ok.

Får åka och köpa en ny silvermolly hane snart. Annars blir det nog inga mer fiskar i akvariet. Eventuellt någon fisk som äter sniglar.

Sniglarna förökar sig som tusan. Det är mängder av sniglar i akvariet nu alltså. Undra vad jag ska köpa för fisk. Någon paradisfisk antar jag. Får kolla upp det. Har ju inte så stort akvarium heller.

Ynglen är över en vecka nu förresten och dom börjar likna små små fiskar. Ska ta ett foto imorn och lägga in här.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Skriv gärna en kommentar, synpunkt, fråga eller svar:

Populära inlägg