onsdag 17 februari 2010

Verkar som att fler yngel fötts i akvariet

Imorse när jag tittade i akvariet, som fortfarande var mörkt såg jag plötsligt två yngel. Och sen ett som var dött. Det var avbitet på kroppen. Så det är nog en fisk som fött yngel inatt. Undra hur många det blev. För dom har säkert blivit uppkäkade nästan hela bunten. Mina fiskar är matvrak. Äter som hästar. Speciellt svärdbärarna.
Det måste varit den andra svärdbärarhonan som fött ungar. Jag lyckade faktiskt fiska upp ett av dom 2 jag såg å lägga i yngelburen så nu är dom 8 st yngel i buren.
Det andra gick inte få tag på och så var jag tvungen att åka till jobbet.

Vi får se när jag kommer hem om ynglet är kvar. Skulle tro att det är uppätet av kampfiskarna eller svärdbärarna.

Ynglet jag fiskade upp är orangeaktigt så det är helt säkert från en svärdbärare.
Trodd jag skulle få black molly yngel snart men dom kommer aldrig. Black Molly honorna är fortfarande tjocka som hus.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Skriv gärna en kommentar, synpunkt, fråga eller svar:

Populära inlägg