lördag 6 februari 2010

En fisk dog efter bara 1 dag

En black molly har dött. Men jag såg att det var nåt fel så fort den hamnade i akvariumet. Den var konstant skraj. Gömde sig hela tiden. Var hela tiden på botten. Åt ingenting, även om jag till och med fick ner en matbit framför munnen på den. Den måste varit jättestressad. Eller så kanske den var sjuk. Nää den var nog stressad. Och sen kanske den var mobbad. Det var nämligen den lilla hanen som dog. Jag hade en stor och en liten hane och 2 honor. Den stora kanske dominerade och mobbade den lilla. Inte vet jag. Det var för mkt press och stress iaf. Det kan inte varit vattnet. Jag kollade det idag igen och allt verkade ok.

Sen har jag fått 2 sniglar i akvariet. Dom bara uppstod. Kom förmodligen med växterna.

Nej nu är det dags att sova. Dottern vaknar vanligtvis runt 7 tiden. Men imorn blir det nog 9 för hon var uppe hela kvällen med oss eftersom hon varit sjuk.
Imorn åker jag till fiskbutiken och kollar efter mera fiskar och en trärot till. Vill ha en liten. Sen är vi bjudna på kaffe hos ett tyskt par vi känner. Dom har 2 akvarium och lovade mig lite växter. Dom har tydligen mängder med växter. Sen kunde jag få ett par bra sniglar också som kan äta upp bajset. Då slipper jag slamsuga. Jag har tydligen fått en dålig sorts snigel i mitt akvarium. Dom har en bra sort.

Här har vi en suddig bild på de tre levande black mollys jag har i akvariumet:

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Skriv gärna en kommentar, synpunkt, fråga eller svar:

Populära inlägg