fredag 5 februari 2010

Köp av första fiskarna

I ondags efter att jag hade gjort iordning hela akvariet så pytsade jag i Sera Nitrivec (bakteriekultur) och det blev som ett stort dimmoln i hela akvariet. Nästa dag var dimmolnet borta, vilket betydde att jag kunde köpa fiskar. Det stod nämligen på burken att eter 24h kunde man introducera fiskar. Dimmolnet skulle alltså var borta också och vattnet klart. Jag tog även vattentest. Inget nitrit och nitrat. pH på 6, KH runt 6-10 och GH ca 3. Gh kanske är lite lågt.
Jag vet att det kanske var lite för tidigt men jag kunde inte hålla mig. Jag åkte till fiskaffären och köpte 4 fiskar. Det blev:

Black Molly, 2honor och 2 hanar.

Han i affären sa att det var lugnt att ha 2 av varje.
Jag hade först tänkt ta en hane och 3 honor. Jaja, så blev det.

Vi får se hur det går.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Skriv gärna en kommentar, synpunkt, fråga eller svar:

Populära inlägg