söndag 7 februari 2010

Inköp av 4 svärdbärare och 2 ancistrus algätare

Har vart iväg och köpt 4 st svärdbärare (Xiphophorus helleri). En hane och tre honor blev det. Sen var jag bara tvungen att köpa algätare också. Skulle hållt mig till en ny art till men det blev inte så. Kunde inte hålla mig från 2 små algätare eller malar kanske det heter(ancistrus). Det borde gå. Har ju inte så många fiskar i karet. 3 st hade jag ju bara innan dessa åkte ner. Nu är det 9 st. Vi får väl se hur det går. Jag tror det går superbra. Men det återstår att se.

I akvariet finns nu alltså:

3 Black Molly
4 Svärdbärare
2 Ancistrus malar

Lägger in en bild imorgon. Glömde kameran hos en kompis idag. Får hämta upp den imorgon helt enkelt.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Skriv gärna en kommentar, synpunkt, fråga eller svar:

Populära inlägg