fredag 2 april 2010

Fiskarna växer och allt är frid och fröjd

Ja, inget alarmerande har hänt på senaste tiden. Inga mer döda fiskyngel.
Jag har släppt ut dom flesta i stora akvariet nu så det är lite svårt att räkna. Det kryllar av små yngel känns det som. Vattenvärdena är bra också i båda akvariena. Så jag flyttade över en ancistrusmal till lilla akvariet. Har börjat få rätt mycket alger i det akvariet så det var dags att få dit en algätare. Det verkar gå bra för den. Den har varit där i 2 dagar nu.

Vet inte om jag skrev att jag köpte en pakistanbotia för ett tag sen också. Det konstiga med den är att den verkar inte äta någonting när jag matar fiskarna. Undra om det får i sig nåt. Hoppas det. Den har ju överlevt hitills iallafall. Den måste äta sniglar alltså.

Kampfiskarna i lilla akvariet verkar trivas också. Dom trivs nästan lite för bra. Alla simmar upp till ytan och trängs på ett par kvadratcentimeter när jag ska mata. Det spelar ingen som helst roll att en hona klänger på en annan. Dom verkar inte bråka alls. Hanen kan också simma runt honorna och stryka sig mot dom utan problem. Lugna som filbunkar allihopa. Jag är nästan lite missnöjd. Trodde det skulle var lite mer action. Jaja. Vi får väl se om hanen någonsin kommer intressera sig för honorna. I dagsläget tror jag inte att han kommer hotta upp sig på dom någonsin.

Här kommer en nytagen bild på ynglena innan dom släpptes ut:


Och här är en bild på pakistanbotian:

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Skriv gärna en kommentar, synpunkt, fråga eller svar:

Populära inlägg