måndag 19 april 2010

Kull 5 av black molly har kommit - det går snabbt här!

I helgen kom en till kull av black molly. Det bokstavligt kryllar av yngel i akvariet. Det är för många nu. Runt 20-30 st kom det så allt som allt är det för många fiskar i akvariet. Det går inte ens räkna längre.
Jag klippte ner en växt som alla gömde sig i nu så kanske att några blev ätna, men det är inte jättetroligt. Dom föds rätt stora nu hela tiden tycker jag. Black mollysarna har defintivt tagit över akvariet. Jag måste tyvärr sälja föräldrarna i helgen. Dom ynglar ju av sig var och varannan vecka nu känns det som.
Johan, min sambo tog upp 10-12 st yngel och la ner till kampfiskarna i 30L akvariet. Stackarna! Ville egentligen inte det. Men han gjorde det.
Nu finns det inga kvar där. Inte vad jag sett.

Här är en bild på ett par nya yngel. Dom är gråa. Undra om det inte är silvermolly honan som parat sig med black molly hanen. Skumt annars!! Dom är ju kolsvarta både honorna och hanen.


Här är en bild på ett litet stim som försöker gömma sig bland växterna:

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Skriv gärna en kommentar, synpunkt, fråga eller svar:

Populära inlägg