onsdag 7 april 2010

En kampfisk har dött! NEJ!

En kampfiskhona låg död i akvariet i förrgår. Den hade simmat ner och in i sanden mellan en sten och glasrutan. Undra om den fastnat där och dött på det sättet eller om den blev jagad in där. Eller så kanske den dog av svält. Den har nämligen ätit lite dåligt sen jag köpte den.
Först trodde jag det var nåt fel på vattnet, men dom ska ju kunna leva i riktigt skitiga förhållanden eftersom dom går upp till ytan och tar syret om det är dåligt med syre i vattnet.
Kollade ändå vattenvärdena eftersom jag har en ancitrus mal i akvariet också. Det var inga konstiga värden.

Så frågan är vad den dog av. Hoppas inte fler dör. Jag bytta iaf vatten direkt efter att jag hittade den död. Den hade liksom vitnat till på kroppen. Såg lite rutten ut. Undra hur länge den hade legat där. Hela natten kanske. För jag hade inte kollat på fiskarna så noga sedan jag gick upp utan det var först framåt eftermiddagen som jag satt och studerade dom.

Jaja, vi får se om någon annan dör eller inte. Hoppas inte. Dom verkar må bra just för tillfället.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Skriv gärna en kommentar, synpunkt, fråga eller svar:

Populära inlägg