lördag 24 april 2010

NEJ! Kampfiskhanen har dött! Den låg och flöt igår.

Ja igårmorse när jag kom upp ur sängen tittade jag in i akvariet och då låg kampfiskhanen död. Den rörde inte en fena. Den hade vitnat lite. Usch vad är det som händer med kampfiskarna.
Som jag skrev tidigare, dog en kampfiskhona precis när jag köpt den.
Men jag såg att det var nåt fel på kampfiskhanen länge. Den hade fått vita prickar på fenorna. Endast på fenorna. Inga andra fiskar hade problem. Det kan ju varit för att den blivit gammal och inte längre kunde stå emot angrepp. Försvagad liksom.
För jag testade att ha i baktopur mot parasiter. Men den blev inte frisk.
Hoppas iaf att dom andra fiskarna håller sig friska nu och inte går samma öde.
Hemskt det kändes att kasta ut fisken i toan. Den fina hanen.
Jaja, jag får åka och köpa en ny.
Ska åka idag. Får lämna in 10 st fiskar från stora akvariet. Det blir 5 black mollys och 5 svärdbärare. Då får jag en kampfiskhane. Det är småsvärdbärarna från första kullen. Och sen är det 2 black molly från första kullen. Sen även föräldrarna. Jag kan inte fylla akvariet med mer yngel nämligen.

Här kommer en sista bild på kampfisken, som den såg ut när den låg död


Jag fick aldrig till någon bild på prickarna på fenorna. Den gömde sig alltid bakom den sista veckan. Stackarn. Den var sjuk och svag.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Skriv gärna en kommentar, synpunkt, fråga eller svar:

Populära inlägg