torsdag 9 februari 2012

En till platy mamma död - käkas upp av algätaren

När ska denna mardröm sluta. Fiskarna dör och dör. Men ändå är första platyhanen levande. Han som jag köpte när jag startade akvariet. Och så har vi algätaren (ancitrus) och kampfisken. Alla dom köptes när jag startade upp akvariet ju.
Det är dom nya fiskarna som dör hela tiden. Sista platyhonan dog nu. Jag köpte ju 2 st för ett tag sen. Det var dom senaste jag köpte. Hittade den död imorse. Helt vit som ett lik. Och inte bara det, utan jag hittade algätaren tugga på den också. Så det är därför fiskar har försvunnit. Algätaren äter upp dom. Här har vi bildbevis:


Jag lät algätaren äta vidare och så tittade jag för en stund sen och dåg hade liket flytit iväg och fastnat vid grottan. Inte mycket kvar av fisken då, vilket syns här:


Jag har inte kommit iväg till fiskaffären än heller för min lilla tjej är inte helt frisk än. Febern försvann för några dagar sen men snuvan rinner och hon är otroligt gnällig. Så det får bli nu i helgen när sambon är hemma. Jag kan ju åka dit med äldsta dottern bara.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Skriv gärna en kommentar, synpunkt, fråga eller svar:

Populära inlägg