söndag 5 februari 2012

Sist ynglet har dött! Det är så ledsamt...

Tråkig syn mötte mig imorse. Det sista ynglet hade dött. Det här är ju bedrövligt. Vad dör alla fiskar av egentligen?
Kanske borde ta med mig ett vattenprov till fiskaffären och be dom testa det på lite olika saker. Det är ju iaf inte nitrit.
Ska byta vatten idag igen tänkte jag. Får bli ikväll. Har inte hällt upp en hink så att kloret får dunsta. Utan får göra det snart när jag duschat. Sen får den stå tills ikväll. Så blir det byte då.
Sen i veckan hoppas jag att mina döttrar är friska båda två (den yngsta på 1 år är just nu sjuk i feber) så att vi kan ta oss till fiskaffären. Då ska min äldsta dotter (på 3 år) få välja nya fiskar. Det blir kul! Och så ska vi absolut köpa vattenberedande medel. Sen får vi se om det gjorde någon skillnad eller om fiskarna fortsätter att dö.
Visst kan dom dö av stress också. Men nu har det varit så många som dött så nu kan det inte ha varit det.

1 kommentar:

  1. Hej läste i ett av dina inlägg att ynglen kanske dog av att du matade dem för mycket. Vad ger du ynglen för mat, hur mycket och hur ofta? Jag föder själv upp lite olika fiskar och har aldrig varit med om att alla yngel har dött. Skulle vara kul om problemt löstes:)

    SvaraRadera

Skriv gärna en kommentar, synpunkt, fråga eller svar:

Populära inlägg