tisdag 11 oktober 2011

Nästan 3v har gått - en fisk spårlöst försvunnen



För 2 dagar sen hittade jag inte längre en av dom gula platy fiskarna. En av honorna. Jag har kollat länge och ofta men den verkar helt spårlöst försvunnen.
Undra om den dött och blivit uppkäkad sen.
Jag ser inte ens något skelett???
Jag märkte dock för en vecka sen att honan var lite utanför. Hon gömde sig ofta och så fort hon kom fram jagade hanen henne så hon blev galen. Hon satt i grottan rätt ofta.
Här är en bild på henne när hon sitter i grottan:


Igår gjorde jag en städning i akvariet också. Det hade kommit lite algtillväxt på rutorna och växterna hade växt otroligt mycket. Jag kramade ur filtret i det uttömda akvarietvattnet. Luktade verkligen skog! Som när man går ute i skogen bland mossorna och det är lite fuktigt sådär.
Speciellt vattenpesten (egeria densa) har skjutit i höjden. Jag klippte bort nästan alla långa. Men missade en. Så här ser akvariet ut idag:



Bilden är lite dålig då det speglar sig men ändå.
Det verkar som att det går framåt ändå. Alla fiskar utom 1 har har ju dött. Får snart åka och köpa 2 fiskar till. Sen räcker det nog.

Här är en bild på kampfisken:

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Skriv gärna en kommentar, synpunkt, fråga eller svar:

Populära inlägg