onsdag 21 september 2011

30 L akvariet är vattenfyllt och får stå och stabilisera sig ett tag

Ja då har akvariet fyllts på med grus, växter, lavastenar och en trädrot. Det blev gjort igår kväll. Så nu får det stå ett tag och stabilisera sig. Jag hällde i vattenberedande medel och nitrivec så då ska man kunna köpa fiskar redan efter 24 h men det blir nog att vi åker och köper fiskar imorgon.
Jag köpte nämligen en ny pump, en lite bättre än den jag hade. EHEIM pump för upp till 65 L akvarium blev det. Hade någon konstig pump förut, vet inte vad det var och den var så otroligt äcklig nu och minlitet filter var det i. Visst det hade vart bra då den redan var inkörd och hade sin kultur i sig. Men nu blev det så här.
Det blev såklart ett jättevitt moln igår när jag hällde i nitrivec. Och än har inte molnet lagt sig helt. Det är fortfarande lite grumligt. Jag ska testa vattnet ikväll och se vad det är för värden på det. pH:t verkade iaf ok. Det låg på ca 7. Har lite pH papper att kolla med. Ingen exakt pH mätare.
Så här såg akvariumet ut alldeles nyss:


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Skriv gärna en kommentar, synpunkt, fråga eller svar:

Populära inlägg